زیارت عاشورا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
«ایهاالناس بدانید گدای حسنم»
به خدا سوگند، آن که دنیا را دوست دارد و باجز ما دوستی می کند، خدا را دوست ندارد . هرکه حقّ ما رابشناسد و ما را دوست بدارد، در حقیقت، خداوند ـ تبارک وتعالی ـ را دوست داشته است . [.امام صادق علیه السلام]

آمار بهائیان :

بنا به امار رسمی منتشر شده از طرف خود بهائیان که بی شک اغراق­آمیز می­باشد جمعیت آنان در سراسر جهان بین 5 تا 7 میلیون نفر است  که می­گویند در 235 کشور و سرزمین در سراسر جهان اقامت داشته و از 2100 گروه قومی و نژادی تشکیل می­شود؛ اما آمار دقیق و درستی از تعداد آنان که بدون شک و شبهه باشد وجود ندارد یا اینکه اعلام نشده است .



نوشته شده توسط : محبان الحسن | سه شنبه 89 اردیبهشت 28 ساعت 5:37 عصر

فعالیت سازمان بهائیان انگلستان :

سازمان بهائیان انگلستان به عنوان سازمان مادر ، واحدهایی در برخی نواحی افریقای مرکزی و جنوبی و جمهوری ایرلند و قبرس بوجود اورده است . و همینک نیز مجمع روحانی انگلستان مسئولیت بهائیان جبل الطارق و جزایر دریای مانش و جزیره ادم را دارد . برخی از بهائیان انگلیس به پیشرفت بهائیت در سطح جهان کمک­هایی کرده­اند که از آن جمله­اند : « اسملتن » ، « تاون رشند » ، « بالیوزی » و « فربی » که به عنوان بازوان این فرقه شناخته می­شوند . برخی دیگر جزء اولین پیشگامان گسترش بهائیت به بسیاری از نقاط جهان مخصوصا کشورهای مشترک المنافع بوده­اند . اخیرا نیز افرادی از جوانان روانه اروپای شرقی و روسیه شده­اند تا به مارکسیست­های آن دیار درس بهائی­گری بیاموزند . آنها می­گویند روی هم رفته تا سال 1993 بهائیان انگلستان به 138 کشور جهان مهاجرت کرده و اکثرا مقیم آنجا شده­اند . با این حساب در جهت صدور مبلغ در رتبه­ای پس از ایران و امریکا قرار دارد .

نوشته شده توسط : محبان الحسن | سه شنبه 89 اردیبهشت 28 ساعت 5:34 عصر

مجمع ملی روحانی بهائیان انگلیس :

بهائیان انگلیس در سال 1914 در یک محفل جمع شدند اما این محفل در سال 1916 از هم پاشیده شد . پس از آن در سال 1920 شورای ملی بهائیان برپا شد و سپس در سال 1922 مجمع روحانی انگلیس به نام شورای بهائیان در سراسر انگلیس تشکیل شد و اولین همایش خود را در لندن برگزار کرد . سال بعد مجمع روحانی انگلیس بوجود آمد که در سال 1930 موسوم به مجمع روحانیون ملی بهائیان جزایر بریتانیا بود و بعدا در سال 1972 وارد سراسر انگلستان شد . در همین سال مجمع ملی جداگانه­ای در جمهوری ایرلند پایه­گذاری شد . بهائیان به طور محلی از طرف شوراهایی انتخابی موسوم به مجمع روحانی محلی یا محفل روحانی یا لجنه سازمان داده می­شوند . اولین نمونه از این نوع در انگلیس در سال 1922 در لندن و منچستر ( پورث موث ) بوجود آمد .

در سال 1916 جامعه بهائیان انگلیس برنامه 6 ساله ای برای افزایش اینگونه مجمع­ها در جزایر انگلستان طراحی می­کرد . سپس در 1946 این آئین را به اسکاتلند و ویلنر و ایرلند کشاند . این برنامه شش ساله مجامع روحانی محلی را تا 24 واحد رسانید .

 

 شناخت غیر رسمی بهائیت در انگلستان :

در سال 1939 مجمع روحانی ملی ، قانونی شد . و در سال 1967 به عنوان سازمان خیریه به ثبت رسید و همچنین باید گفت بهائیان در دوره جنگ جهانی دوم مشمول معافیت از خدمات نظامی شدند . در سال 1990 اداره گذرنامه تایید مجامع روحانی را دایر بر هویت بهایی داشتن متقاضیان به رسمیت می­شناخت . در حالیکه تعطیلات بهائیان در انگلستان صورتی رسمی دارد ، ازدواج آنها فقط در اسکاتلند رسمیت قانونی دارد .



نوشته شده توسط : محبان الحسن | سه شنبه 89 اردیبهشت 28 ساعت 5:30 عصر

آغاز پیدایش بهائیت در انگلستان :

اولین کسی که در انگلستان به بهائیت درآمد زنی بود زاده امریکا و پرورده انگلستان که در سال 1898 به این ائین گروید به این دلیل این تاریخ به عنوان آغاز تشکیل محافل بهایی به شمار می­آید . دومین نفر که اولی و انگلیسی الاصل محسوب می­شود خانم « اتل روزنبرگ » بود که از رهبران این فرقه به شمار می­رود . وی در سال 1899 بهائی شد . از این تاریخ تا 1952 چهار نفر دیگر بهائی شدند .

سال 1911 میلادی برای بهائیان تاریخ مهمی است .زیرا دراین سال «ویلبر فرس » کشیش کلیسای سنت جان در یکی از مراسم دینی نامی از بهائیت برد و پس از آن اتاقی برای مطالعه بهائیان در کلیسا اختصاص داده شد .

عباس افندی ( عبدالبهاء ) از سوم سپتامبر تا سوم اکتبر 1912در لندن بود و در دهم سپتامبر برای اولین بار در برابر جمع ظاهر شد. وی در بین سال­های 1912 تا 1913 به جزایر بریتانیایی بازگشت و از شهرهای انگلیسی دیدن کرد که این سفر هم تبلیغی برای بهائیت بود وهم دوستان و حمایتگران موثری برای انان فراهم کرد .

نوشته شده توسط : محبان الحسن | سه شنبه 89 اردیبهشت 28 ساعت 5:23 عصر

فرقه بهائیت در انگلستان

بنا به اظهار بهائیان سال 1998 میلادی یکصدمین سالگرد تشکیل محفل کوچکی از این فرقه ضاله در انگلستان است و لکن رابطه این کشور با فرقه بهائیت به روزگاران آغازین تاسیس آن برمی­گردد چراکه در نوامبر سال 1845 میلادی روزنامه تایمز لندن به بابیگری اشاراتی دارد ادامه مطلب...

نوشته شده توسط : محبان الحسن | سه شنبه 89 اردیبهشت 28 ساعت 4:45 عصر

فعالیتهای آموزشی ، انتشاراتی و الکترونیکی

پایگاه اطلاع رسانی الکترونیکی بهائیان به زبان انگلیسی در انگلستان فعال است و خدماتی را به مراجعه­کنندگان ارائه می­دهد . از دیگر کارهای جدی بهائیان برپا داشتن چاپخانه و نشر کتابها و اوراق تبلیغاتی است چنانکه چاپخانه محقری که در سال 1937 در منچستر تاسیس شد به زودی رشد یافته و به نام « تراست » انتشاراتی بهائیان به کار پرداخت و سرانجام به اکهام رتلند انتقال یافت . غیر از تراست نام برده ناشرانی خصوصی نیز چون « جرج رونالد » و « وان ورلد » در آکسفورد خدماتی را برای بهائیان انجام می­دهند . با توجه به این امکانات جای تعجب نیست که در این کشور بیش از هر جای دیگر اوراق و کتاب­های بهائیان چاپ و منتشر می­شود .

با کمک­هایی که انگلستان به مراکز گسترش ادیان در دانشگاه­ها و مراکز تحقیقاتی – پژوهشی می­دهد مطالعات بهائی شناسی نیز به عنوان یکی از ادیان بعضا مطرح می­شود اما هیچگاه رونق نداشته است .

شایان ذکر است که در مسان رشته­های تحصیلی در دانشگاه­های انگلیس نیز رشته مستقلی به نام شناخت بهائیت وجود ندارد .

دایره المعارف بهائی به زبان انگلیسی توسط مرکز انتشارات آنان در آکسفورد چاپ و منتشر شده است که مشخصات آن به قرار زیر است :

نام کتاب : A concise Encyclopedia the Bahai faith

نام مولف : پیتر اسمیت ( peter smite  )

ناشر : One world oxford

) مرکز انتشاراتی بهائیBahai publishing trust  (

 که بیشتر اقدام به ترجمه و انتشار کتاب به زبان انگلیسی و چاپ کتاب­های فارسی دارد ، بسیار فعال است .



نوشته شده توسط : محبان الحسن | سه شنبه 89 اردیبهشت 28 ساعت 4:0 عصر

تفاوت عقاید بهائیت با عقاید دیگر ادیان آسمانی

ادیان توحیدی که همان ادیان آسمانی و حقیقی هستند دارای سه اصل کلی و مشترک می­باشند :

1 – اعتقاد به خدای یگانه ( توحید ) .

2 – اعتقاد به زندگی ابدی برای هر فرد انسانی در عالم آخرت و دریافت پاداش و کیفر اعمالی که در این جهان انجام داده است ( معاد ) .

3 – اعتقاد به بعثت پیامبران از طرف خدای متعال برای هدایت بشر به سوی کمال نهایی و سعادت دنیا و آخرت ( نبوت ) .

بنابراین توحید ، نبوت ، معاد اساس و رکن ادیان آسمانی را تشکیل داده و از ویژگی اساسی آنها به حساب می­آیند . از آنجا که فرقه بهائیت هیچگونه نشان و علامت آسمانی و الهی ندارد بلکه بر اساس خواست­های نفسانی و شیطانی عده­ای شکل گرفته عقاید و باورهای آنها نیز با اصول ادیان الهی در تضاد می­باشد .

توحید که از اصول بنیادی و اساسی اسلام و ادیان توحیدی می­باشد نه تنها در آئین بهائیت مورد تائید و اشاره قرار نگرفته بلکه رهبر و بنیانگذار این فرقه یعنی ادامه مطلب...

نوشته شده توسط : محبان الحسن | دوشنبه 89 اردیبهشت 20 ساعت 7:22 عصر

تعالیم بهایی :

تعالیم بهائیان در 12 سرفصل معرفی گردیده است که عبارتند از :

1- تحری حقیقت : به این معنا که انسان پس از رسیدن به سن بلوغ (برای دختر و پسر 15 سال تمام ) باید شخصا عقیده­اش را انتخاب کند .

2- وحدت عالم انسانی : به گفته شوقی افندی تعالیم روحانی دین بهایی را می­شود در یک تعلیم تلخیص کرد و آن وحدت عالم انسانی است و جز آن همه تعالیم دیگر در حکم فروع و ملحقات و حواشی همین تعلیم اصلی اساسی است .

3-    وحدت لسان و خط برای عالمیان .

4-    ترک تعصبات جاهلیه .

5-    تساوی حقوق رجال و نساء .

6-    صلح عمومی .

7-    تعدیل معیشت همگانی و رفع مشکلات اقتصادی .

8- جهان بشری محتاج نفسات روح القدس است . به این معنی که نیاز روحانی فارغ از درجه پیشرفت مادی است . بهائیان معتقدند انسان­ها علاوه بر نیاز مادی نیازمند مواردی روحانی هستند که بوسیله پیامبران ممکن است و لذا نیاز به تجدید ادیان وجود دارد .

9-    تعلیم و تربیت عمومی و اجباری .

10-     تشکیل دادگاه کبری بین­المللی .

11-       دین باید سبب الفت و محبت باشد . بهائیان معتقدند که پیامبران اصولا برای برطرف کردن اختلافات بشر و بوجود آوردن الفت بین مردم ظاهر شده­اند . لذا اگر دین هم که خود باید علاج اختلافات باشد سبب اختلاف و جنگ و جدالی شود به گفته عبدالوهاب بیدینی بهتر از دین است .

12-       دین باید مطابق علم و عقل باشد . به این معنی که دین ، علم و عقل باید با یکدیگر توافق کامل داشته باشند .



نوشته شده توسط : محبان الحسن | دوشنبه 89 اردیبهشت 20 ساعت 7:6 عصر

اعتقادات بهائیان :

 

1 – خدا

بهائیان به خدایی معتقدند که یگانه ، جاوید و خالق است . این خدا به طور مستقیم در دسترس نیست ولی از طریق وحی با پیامبران ارتباط برقرار می­کند که در این دین پیامبر تجلی خداوندی است . تجدید دین از اصئل این آئین است .

 

2 – جهان پس از مرگ :

بهائیان به بقای روح اعتقاد داشته و هدف از زندگی را پرورش استعداد روح می­دانند . از نظر بهائیان حیات اصلی حیات روح است و جسد تنها به عنوان واسطه و ابزاری برای ترقی روح است . به اعتقاد بهائیان روح از جسم جداست و پس از مرگ در عالم روحانی به ترقی خود ادامه می­دهد.

 

3 – وحدت اساس ادیان :

بهائیان معتقدند که اساس ادیان الهی یکی است و همگی در اساس مشترک می­باشند چون اساس همه ادیان اعتقاد به خداوند یگانه و زندگی پس از رمگ و توجه به اخلاق نیکو و کمالات عالیه انسانی می­باشد پس اساس همه ادیان الهی یکی است .

 

4 – مراتب اصلی :

از نظر آئین بهائی عالم وجود نامتناهی است ولی مراتب وجود متناهی هستند . این مراتب عبارتند از :

1 – مرتبه عبودیت یا عالم خلق : مرتبه عبودیت ( جهان هستی ) مخصوص بندگان خداست . این مرتبه نیز نامتناهی است یعنی هر موجودی در آن میتواند بر کمالات خود بیافزاید اما هیچگاه به مرتبه نبوت نمی­رسد و از رتبه عبودیت خود تجاوز نمی­کند .

2 – مرتبه نبوت یا عالم امر : مرتبه دیگر نبوت است و این مقام مخصوص پیامبران است و واسطه میان عالم خلق ( عبودیت ) و عامل حق (ربوبیت) است . و فیوضات خداوند ( عالم حق ) را به عالم خلق منتقل می­کند مانند آئین­های که شعاع آفتاب را منعکس می­کند .

3 – مرتبه ربوبیت یا عالم حق : مرتبه حق نیز از عهده تصور بشر خارج است و همان ذات غیب منبع لا یدرک ( خداوند متعال ) است . این عالم مقدس و منزه است و هیچ صعود و نزولی در آن نیست . تنها راه ارتباط با این عالم ، عالم امر است .

نوشته شده توسط : محبان الحسن | دوشنبه 89 اردیبهشت 20 ساعت 7:3 عصر

بهائیان و بابیان  :

پس از تیرباران باب پیروانش که به بابی مشهور بودند بر طبق بیانات باب در کتاب بیان به دنبال مظهر ظهور بعدی می­گشتند . در سال 1863 بود که میرزاحسین علی نوری یا همان بهاءالله خود را همان من یظهر الله موعود در کتاب بیان معرفی کرد . اکثر بابیان به او ایمان آورده و بهایی شدند . بهائیان به ربوبیت و خدایی بهاء معتقد هستند و می­گویند بهاء انبیاء و رسل را فرستاده زرتشت ، موسی ، عیسی و محمد و باب احکام او را به مردم می­رساندند و آیان او را بیان می­کردند . می­گویند هیچ کس  ادامه مطلب...

نوشته شده توسط : محبان الحسن | دوشنبه 89 اردیبهشت 20 ساعت 6:55 عصر
   1   2      >

تمام آنچه در این وبلاگ می خوانید
شعر ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام
پیش نویس قانون 2015 عاری سازی ایران از سلاح هسته ای
آقا جان بطلب یا امام رضا!
زبان حال امام حسن عسگری علیه السلام
تسلیت باد شهادت امام حسن عسکری علیه السلام
آه کربلا، کربلا، کربلا
زمینه‏ ها و ریشه‏ های واقعه عاشورا در بیانات مقام معظم رهبری
غلامرضا سازگار-شعر مرثیه حضرت علی اکبر
حتما بخوانید/13واقعیت چینی که شاید نشنیده باشید
شرکت زنان در دسته های سینه زنی و زنجیرزنی /نظر فقها
[عناوین آرشیوشده]
blogکد بازی تمرکز حواس